П`ятниця, 29.03.2024, 17:04Вітаю Вас Гость | RSS
Освіта-Плюс
Меню сайту
Наше опитування
Шановні колеги! Які б матеріали ви хотіли бачити на сайті?
Всего ответов: 68
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Блог


Головна » 2013 » Жовтень » 19 » Хрестовий похід проти українського вчительства: ефект бумеранга
13:00
Хрестовий похід проти українського вчительства: ефект бумеранга

   «Свою тупість чиновники проецирують на вчителів» - саме так починається коментар користувача під ніком Маша до статті «Чиновниця: підручники без грифу є підробками» на ресурсі osvita.ua. Гадаю, це і є квінтесенція усього, що відбувається нині в освітянській сфері нашої Самостійної й Незалежної. Самі ж учителі інакше, як зі сталінізмом, новітні вітри з оку МОН не порівнюють.

   Рік від року паперообіг росте: гори нікому не потрібної документації завалили сучасну школу і нас з вами – разом з дітьми й високою метою. І нема йому кінця-краю…

   Та це ще не казочка… Це лише приказочка. А справжня страшилка починається далі.

   Спершу була така собі невинна й правильна в усіх відношеннях Постанова КМУ від 27 серпня 2010 р. № 781 «Деякі питання забезпечення підручниками та навчальними посібниками студентів вищих навчальних закладів, учнів загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладів та вихованців дошкільних навчальних закладів». Невеличка. Логічна. А й справді: час від часу слід упорядковувати процес забезпечення навчального процесу якісною новою літературою. Проте, як це в нас буває таки частенько (та чого ж там, майже завжди й усюди!), добрі наміри стали початком шляху до пекла.

Погляньте самі на «еволюцію» (чи «деградацію»?) цього архіважливого питання.

Наказ МОН від 02 серпня 2012 року № 882 "Про використання навчальної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах".

Цитую: «2.2. Покласти персональну відповідальність на керівників загальноосвітніх навчальних закладів за використання у навчально-виховному процесі навчальної літератури, яка не має відповідного грифа МОНмолодьспорту або схвалення для використання у загальноосвітніх навчальних закладах» Що, вже тобі, любий читачу, весело? Ага, особливо той момент, що в усьому винний директор школи…

Та це ще теж квіточки. Рухаємося далі…

Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 20 лютого 2013 р. № 1/9-127 «Про посилення контролю за відповідністю друкованої продукції шкільного асортименту, яка використовується у навчальних закладах, педагогічним вимогам», а до нього – «контрольний постріл у голову» - лист того ж авторства від 16 вересня 2013 року №1/9-639 «Про посилення контролю за використанням у навчальних закладах друкованої продукції шкільного асортименту».

О, тепер уже директор відповідає не лише за літературу, а й за те, чи не купив хтось із батьків для своєї дитини зошит чи блокнотик без свідоцтва МОН з формулюванням висновку «Використання у навчальних закладах України дозволяється».

Листом-нагадуванням МОН від 05 вересня 2013 року № 1/9-607 «Про використання навчальної літератури» бідне директорство доведене до істерики абзацом: «Звертаємо Вашу увагу на те, персональну відповідальність за використання у навчально-виховному процесі навчальної літератури, яка не має відповідного грифа Міністерства або схвалення для використання у загальноосвітніх навчальних закладах, покладено на керівників загальноосвітніх навчальних закладів.»

Звичайно, керівник освітнього закладу, отримавши по голові, змушений «застосувати відповідних заходів». Пам’ятаєте, у Тараса Шевченка це дуже живо описано:

Дивлюсь, цар підходить

До найстаршого... та в пику

Його як затопить!..

Облизався неборака;

Та меншого в пузо —

Аж загуло!.. а той собі

Ще меншого туза

Межи плечі; той меншого,

А менший малого,

А той дрібних, а дрібнота

Уже за порогом

Як кинеться по улицях.

Та й давай місити

Недобитків православних,

А ті голосити;

Та верещать; та як ревнуть;

«Гуля наш батюшка, Гуля!

    Ура!.. ура!.. ура! а, а, а...»

Таким чином, найбільше отримують «на горіхи» саме ті, хто перебуває все життя на передньому краї – безпосередньо творять ту саму освіту – педагоги (вчителі, вихователі, викладачі).

Замість адекватного осмислення і продуманого спланованого процесу апґрейду навчально-методичного забезпечення, чиновники вищої та середньої ланки влаштували «полювання на відьом». Тепер з усіх регіонів надходять сигнали про «чистки» (перепрошую, але жодне інше слово не передає суті процесу). Комісії чи представники різного рівня структур – від Міністерства до місцевого відділу освіти – «роблять наїзди» на навчальні заклади й вимагають викласти всю літературу, яку педагог використовує в роботі. І Боже збав, якщо на ясні очі канцелярських пацюків потрапить «неправильне» видання без грифів «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» чи «Схвалено Міністерством освіти і науки України»!

Настрашені колеги вивозять усе в пункти прийому макулатури. Інші забирають додому чи ховають. Найхоробріші намагаються протистояти, ризикуючи роботою і здоров’ям. Та, мабуть, нема нічого страшнішого від переляканого на всю голову перевіряючого…

Але ж давайте поглянемо на ситуацію збоку! Якщо на методичній книзі нема грифу, її слід усунути = знищити. Якщо мій досвід пройшов апробацію й отримав схвалення на рівні району чи області, його узагальнила методична служба певного рівня й видала у вигляді методичного посібника під грифом «Схвалено науково-методичною радою ОІППО», то він підлягає забуттю й так само знищенню, бо гриф Міністерство мені просто так не надасть – для місцевого користування. Логічно? Логічно!

Звідси випливає, що методичні служби підлягають такому ж знищенню, інакше який сенс годувати таку армію? Те саме стосується і науковців від педагогіки. Педагогічна преса – так само.

Що ж маємо на виході?

Учителю! Бери в руки три документи (державний стандарт, програму й рекомендований МОН підручник), сідай зручненько й пиши плани від руки (друкована продукція – то вже «група ризику»!), проводячи уроки «від параграфа до параграфа», забувши слово «творчість», «креатив», «інновація» й інші підозрілі ідіоми.

То як, колеги, слухняно складаємо руки за спиною і ходимо по колу чи перетворюємося на бумеранг? На роздуми часу не лишилося. Розрізнені, ми перетворюємося на біомасу. Тільки разом мусимо протистояти тупізму наших «хрестоносців»!

Переглядів: 1144 | Додав: Лана | Теги: Нормативна документація, МОН, гриф, документи, нормативні акти, освіта, Підручники | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 4
+1  
2 Ивановна   (28.10.2013 16:28) [Материал]
От что думала, уже написала на главной у вас. Только просьба: побольше, если можно, комментариев про то, каак нам можно защищать себя, в случае чего, ну там ссылки на норм. акты или решения суда, потому что и мы ждём проверку по литературе

0  
3 Лана   (28.10.2013 16:34) [Материал]
Дякую за пропозицію, постараюсь щось підшукати й опублікувати на сайті! smile

+1  
1 Педагог   (19.10.2013 23:56) [Материал]
Браво, Лана!
Лишається одне: сокиру гострити.
Табачники плутають грішне з праведним, а ми - винні, бо в декого пика крива. Іроди. Пропоную зібратися на Всеукраїнський мітинг. У Табачника під дверима - тільки так, щоб не оятися, бо за нами - правда!

0  
4 Лана   (28.10.2013 16:35) [Материал]
Ви готуєте повстання? smile

dth="100%" cellspacing="1" cellpadding="2" class="commTable">
Имя *:
Email:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Увага!
Календар
«  Жовтень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031