Вівторок, 19.03.2024, 07:36Вітаю Вас Гость | RSS
Освіта-Плюс

ОСНОВНІ ДОКУМЕНТИ ПРО ОРГАНІЗАЦІЮ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ З ПЕДАГОГІЧНИМИ КАДРАМИ

РЕКОМЕНДАЦІЇ

щодо організації методичної роботи з педагогічними працівниками в дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних закладах

Орієнтовні вимоги до змісту матеріалів перспективного педагогічного досвіду

Важко дібрати форми роботи з педагогами на семінарі? Моя презентація вам допоможе!

Методичний портал
Презентація
"Використання інтерактивних
технологій у методичній роботі"


Методична робота

Вас призначено методистом

Ця стаття, а точніше, - кілька порад методиста зі стажем, допоможе Вам, недосвідчені мої колеги, швидше усвідомити свої функції,  зрозуміти, з чого варто починати свою діяльність у методичному кабінеті і як економити час і сили в ситуаціях, коли, здається, 24 години на добу - замало...

Уперше за робочим столом

   Цілком імовірно, що ви до цього знаменного дня уявляли собі методиста такою важливою персоною, яка приходить до вчителів на уроки, повчає їх, перевіряє документацію, а увесь останній час займається або перекладанням паперів з одного стосу на інший, або мило щебече по телефону з подругами чи "тусується" десь у соціальних мережах. Якщо так, то хочу вас дещо розчарувати: методичний кабінет - це ПЕКЛО. Тут усе обертається і змінюється зі швидкістю блискавки. Тут методичний працівник опиняється між двома (а часом, трьома і більше) вогнями. Над ним - як мінімум - завідувачка методичного кабінету, начальник відділу чи управління освіти та місцевий ОІППО.
http://www.comnews.ru/ds_comnews/img_pictures/acf5fa.jpgПеред ним - велетенська купа різних нормативних актів і рекомендацій, відповідно до яких треба вибудовувати свою щоденну роботу. За плечима методиста - категорія педагогічних працівників, за роботу з якою він відповідає. І все це методист повинен враховувати. Важко. Але... Людська вдячність і ваша майбутня репутація того варта.
Отже, ви вперше зайняли своє робоче місце. Що далі? Придивляйтеся, прислухайтеся... Головне - дуже уважно вивчіть свою посадову інструкцію. А до неї, бажано, усі документи, які до вас перейшли від попередника. Розумію, за кілька днів усе усвідомити практично неможливо, тому впорядкуйте їх на власний розсуд. Перекладіть так, щоб ви легко знаходили потрібні матеріали, адже загубитися в паперах дуже легко!

Будьмо знайомі!

 

   Далі - по можливості відвідайте кожну школу, звичайно, попередньо домовившись про це зі своїм начальством, дирекцією шкіл та вчителями, яких ви куруєте. Краще - скласти графік (для себе, щоб можна було планувати іншу роботу) і притримуватися його.
Під час  таких відвідин не смійте (наголошую!!!) триматися зверхньо, просити показати якусь документацію, брати якісь "сувенірчики", залишатися "на чайок" та інше. Пам'ятайте: ви лише прийшли познайомитися і роздивитися, як кажуть, "на місцевості". Дайте людям звикнути до вас і не почати вас зневажати ще до кінця візиту. Ви прийшли як друг, колега, помічник. Більше - нічого!
Гарні стосунки з колективами навчальних закладів можуть вам служити всю вашу кар'єру, а ось зіпсовані... Гадаю, і самі розумієте.

"Чи маєте Ви план, містере Фікс?.." (с)

 

 Ви не дочекаєтеся від мене лекції на тему: "Як планувати свою діяльність?". Про це вам розкажуть, покажуть, перевірять... Але ось кілька порад "бувалого":
  • не плануйте забагато, адже за те, що заплануєте і не встигнете виконати, можете отримати на горіхи від усіх начальників одразу;
  • уникайте високопарних і порожніх або загальних висловів типу "продовжити роботу з підвищення...", "втілювати в життя вимоги законів України...", "посилити роботу", а також не вживайте поняття "контроль", бо методист апріорі не має таких прав;
  • краще менше - та краще (плануйте лише нагальні і досяжні цілі), не вигадуйте зайвих заходів і паперів, адже у педагогів і без ваших фантазій робота перетворилася на жахливу гонитву, яка складається з "подати інформацію", "оформити папку", "підготувати методичні матеріали", "взяти участь у...", тобто - навчати дітей фактично ніколи, та й не це, як може виявитися, головне, бо папери - "наше всьо!";
  • якщо ви щось почали робити (наприклад, писати статтю чи описувати чиюсь систему роботи), плануйте це на наступний період: дайте собі час на якісне виконання плану;
  • крім "офіційного" плану зробіть таку собі "сітку", яка завжди покаже, який день у вас зайнятий, а коли ви більш-менш вільні.

Будьте мудрими!

   І, насамкінець, запам'ятайте: не перетворюйтеся на "швидкозшивачів"
Не треба вимагати від педагогів письмових матеріалів "Шоб було!"
Якщо "бамажка" життєво необхідна, то. звичайно, вчитель повинен її вчасно надати. Коли ж без неї можна обійтися, не гребуйте можливістю приймати інформацію в телефонному режимі: і швидко, і зручно, і вчителі на вас молитимуться! Адже ніде в законодавстві не закріплена норма, яка примушує педагогічних працівників про все повідомляти виключно письмово.
Ваші ж папери можуть вас і задушити!
Найголовніше: вчитель - не ваш підлеглий. Не розглядайте його як маленьку людину. Педагог головніший від вас і всього апарату. Без
http://www.xakac.info/sites/default/files/1285353154_92489.jpg?1320719885Учителя людство припинить розвиток. А якщо зникне посада методиста, людство це якось переживе...))))))
Учитель не має виконувати будь-які ваші забаганки (доходить до смішного, коли методист "тикає" педагогові, що папка не того кольору або шрифт не того розміру).

   Це ви - методист - повинні працювати на Вчителя, уселяючи у нього впевненість у його можливостях, поповнюючи його знання в науково-методичній сфері, допомагаючи йому зростати.
ЗАВДЯКИ ВАШОМУ СПРИЯННЮ РОБОТА ВЧИТЕЛЯ ПОВИННА ПОЛЕГШУВАТИСЯ, А НЕ НАВПАКИ! ПІДТРИМУЙТЕ ПЕДАГОГА І ТРИМАЙТЕ "СИТУАЦІЮ УСПІХУ"!
БУДЬТЕ МУДРИМИ!


З повагою до вас, тих, хто вирішив обрати чи не найскладніший шлях в освіті: долю методиста,

Світлана