Без такої діяльності не завжди можна об’єктивно оцінити вплив кожного
педагога чи цілого педагогічного колективу на учнів, тобто розкрити
педагогічну лабораторію навчального закладу. Вивчення системи роботи дає
змогу керівникам шкіл заглиблюватись у питання, які розглядаються, і,
як наслідок, давати педагогам слушні рекомендації чи поради.
Система роботи педагога ‑ це сукупність форм, методів і прийомів роботи
та вміння застосовувати їх на практиці, що є притаманними цьому
педагогу, відрізняє його роботу від інших, дає можливість добиватись тих
чи інших позитивних результатів у навчально-виховному процесі.
В. Сухомлинський уважав, що певну систему в роботі вчителя виявити можна тоді, коли вчитель бачить, що він буде робити завтра, що він буде робити протягом усього навчального року й кількох навчальних років поспіль.