Четвер, 18.04.2024, 21:47Вітаю Вас Гость | RSS
Освіта-Плюс
Меню сайту
Наше опитування
Шановні колеги! Які б матеріали ви хотіли бачити на сайті?
Всего ответов: 68
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Технології планування


Технології планування

(за посібником К.Старченка, В.Пуцова, Г.Литвиненка "Управління інноваційною методичною установою району (міста)", К., 2009

Річне планування, як правило, проводиться за певною технологією, одну із яких ми пропонуємо у скороченому варіанті. Її використання доцільне за умови недостатньої готовності колективу до планової діяльності. Дана технологія складається із трьох взаємопов’язаних організаційних модулів.

Модуль 1 передбачає проведення довготривалої ділової гри "Моделювання раціонального плану”, яка виконує функції розвитку необхідних умінь та підготовки до планування роботи кабінету на рік. Проводиться в три етапи.

Перший етап. Проводиться розгорнутий інструктаж щодо мети, структури та тривалості гри, вимог до планування, персональні завдання та можлива допомога учасникам гри тощо.

Вимоги до моделі (педагогічного проекту): чітко визначені вимоги до плану, його структура, пріоритети, оптимізація змісту та форм, розрахунок часу та обґрунтованість запланованих завдань. Врахування умов та вхідних даних.

Можливі персональні завдання учасникам гри:

а) провести критичний аналіз виконаної роботи (її доцільність, результати та оцінка) і подати керівнику гри у визначений термін;

б) провести аналіз річного плану роботи з точки зору виявлення вузьких місць;

в) розробити модель раціонального плану методичної роботи як системи для відповідної категорії педагогічних працівників.

Другий етап. Захист розроблених моделей за відповідною схемою, наприклад: основні ідеї та основи планування, пріоритети, обґрунтованість змісту та форм методичної роботи, врахування витрат часу, прогнозовані результати та передбачення вузьких місць у його реалізації.

Третій етап. Узагальнення проведеної роботи та її оцінювання. Приймаються основні параметри моделі раціонального річного планування.

Модуль 2 передбачає:

а) Проведення наради з питань планування діяльності кабінету на рік. Уточнюються всі параметри раціонального плану роботи, постановка конкретних цілей та завдань роботи кабінету на плановий рік, ввідні дані, термін та методика подання пропозицій.

б) Підготовку пропозицій до річного плану.

Модуль 3 передбачає:

а) прийняття пропозицій до плану роботи;

б) складання плану роботи за певною методикою;

в) презентація плану роботи РМК на рік, розгляд плану на Раді кабінету, підготовка проекту наказу по відділу освіти про методичну роботу тощо.

3. Квартальний чи місячний план роботи є важливим інструментом контролю за виконанням річного плану та внесення необхідних змін. Якщо РМК здійснює квартальне планування, то це дає можливість встановлювати орієнтири на найближчі три місяці та визначити основні зміни стосовно річного планування. Якщо РМК практикує щомісячне планування, то це підвищує точність планування, завдання враховуються з достатньою деталізацією, тобто чітко визначаються всі етапи вирішення завдань з практично погодинним витрачанням часу.

Проте і такий план потребує резервування часу для виконання додаткових і непередбачених завдань, що дає змогу дотримуватись планових термінів.

4. Декадне планування передбачає ще більш детальний і більш точний прогноз на наступний період. Він є індивідуальним для кожного методичного працівника. Виходячи із квартального чи місячного планування, складається на тиждень розпорядок всіх необхідних справ та завдань відповідно до обсягу, пріоритету і необхідного для їх виконання часу.

Як правило, декадне планування відбувається у визначений день на нараді при завідуючому. При цьому можуть виникнути допоміжні запитання:

Центральне завдання. Яке завдання на тижні є найсуттєвішим, на чому я повинен сконцентруватися увагу?

Обов’язкові завдання. Які інші справи на тижні необхідно завершити, підготувати до завершення чи розпочати?

Несуттєві, допоміжні завдання. Яку рутинну роботу на тижні необхідно виконати?

Можливі завдання. Які невирішені питання доцільно розпочати вирішувати?

Які події можна передбачити?

5. Щоденне планування відбувається на базі декадного плану. В ньому зазначається, які справи та завдання мають бути вирішеними протягом відповідного робочого дня. Причому до вирішення планових завдань додаються непередбачені.

Планування наступного дня відбуваються на основі самоаналізу виконання завдань дня у довільній формі.

Як правило, до планового завдання чи справи визначаються додаткові, як: проконсультуватись з відповідного питання; знайти додаткову інформацію; порадитись чи уточнити тощо.

Як показують результати нашого опитування, більшість завідуючих РМК та методистів не бачать доцільності у такому плануванні, вважаючи це формально справою. Проте декадний та денний плани являють собою останню і водночас найважливішу ланку в системі планування діяльності методичного кабінету, конкретного виконання поставлених завдань.

Висновки

Планування означає раціональну підготовку до реалізації цілей та завдань діяльності методичного закладу.

Планування передбачає поступове, поетапне і безперервне просування до прогнозованого успіху, розкладання загального завдання на складові з тим, щоб різноманітну діяльність можна було конкретизувати за часом.

Переваги раціонального планування проявляються в успішній діяльності щодо досягнення поставлених цілей.

Планування діяльності закладу відбувається з врахуванням ряду вимог, найважливіших принципів та правил.

Цілеспрямована система планування – шлях до успіху в інноваційному розвитку закладу.


Вхід на сайт
Пошук
Увага!
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930